Klik sini...

Waktu Solat

Tuesday, May 4, 2010

Surat Akuan Bujang

Kepada bakal-bakal pengantin yang akan berkahwin... Format ini digunapakai bagi mendapatkan perakuan bujang daripada majikan... Selamat menempuh alam perkahwinan...

Saya gunakan format nih masa nak mendapatkan pengesahan dari boss masa dulu2... Kalau tak faham boleh hubungi pejabat agama yang berdekatan...


Ruj. Kami:
Ruj. Tuan :
Tarikh: hb Februari 2010
Pejabat Agama Islam Daerah Seremban,
Jabatan Hal Ehwal Agama Islam,
Karung Berkunci 30,
70990 Seremban,
Negeri Sembilan.

Tuan,
PER: SURAT AKUAN BUJANG
Adalah dengan ini diakui bahawasanya XXXXXXXXX, No kad pengenalan; XXXXXX-XX-XXX, adalah seorang pekerja di pejabat ini dan mengikut rekod pejabat kami, beliau adalah masih seorang BUJANG dan BELUM PERNAH BERKAHWIN.
2. Surat akuan bujang ini hanya boleh diterima pakai sehingga selesai permohonan perkahwinan beliau.
Sekian terima kasih.
” BERKHIDMAT UNTUK NEGARA ”
Saya yang menurut perintah,
...............................................................
(Tanda Tangan Ketua Jabatan, Nama & Jawatan)
Cop Jabatan

5 comments:

  1. salam...

    tq ats info yg diberi.. mohon share yer surat nih..

    - sharing is caring =)

    ReplyDelete
  2. mohon share yer. segala kebaikan yang diterima saya dahulan terima kasih

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.

    tumpang bertanya ya, saya berkerja di syarikat swasta, so kene mintak kat majikan lah kan. tetapi saya mahu mintak pengesahan daripada ketua kampung.

    Boleh tak?

    ReplyDelete