Klik sini...

Waktu Solat

Tuesday, December 6, 2011

Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) vs Sistem Saraan Malaysia (SSM)

Seminggu dua nih sibuk plak bercakap tentang SBPA.. kalau google pasal SBPA pun belum tentu dapat jawapan yang betul.. macam2 andaian yang diberikan oleh blogger.. dengar ceritanyer, yang paling untuk kepada golongan pendidik la.. sebab tak perlu tunggu lama2 baru dpat kenaikan pangkat..

JPA belum officially umumkan pasal SBPA.. katanyer kena bawa ke kabinet untuk kelulusan.. kerana melibatkan implikasi kewangan yang besar kepada negara... memang pun..

tapi SBPA tuh hanya la option sahaja.. siapa yang nak ajer.. bukan paksaan.. bermakna siapa yang memilih skim ini bakal menikmati kenaikan gaji sehingga 13%... banyak tuh.. umur pencen pun telah dinaikan kepada 60 tahun... so, fikir2 kan la...


Aper bezanyer SBPA dan SSM?

Sebenarnya diri sendiri pun belum ader jawapan tentang soalan tuh...


minggu nih atau minggu depan akan ader taklimat sbpa kat opis.. so bersabar lah.. dn terus menunaikan amanah yang diberikan...


yang ni plak info yang baru jumpa.. skim gaji baru untuk skim J.. check it out...

SSM J29 = SBPA J2-1 RM1565-RM4340
KGT RM145/150

SSM J36 = SBPA J2-4 RM3035-RM5555
KGT RM 180

SSM J38 = SBPA J2-5 RM3410-RM6140
KGT RM 195
Semoga rakan-rakan skim J dapat melahirkan tanda kesyukuran dengan melaksanakan tugas yang terbaik memenuhi kehendak stakeholders, pelanggan dan rakyat.
yang nih plak..

Maklumat untuk skim J:-
SSM J17 = SBPA J4-1 GAJI RM980-RM2805
KGT RM95
SSM J22 = SBPA J4-3 GAJI RM1935-RM3545 KGT 115
SSM J26 = SBPA J4-5 GAJI RM2290-RM4040 KGT 125

Semoga rakan-rakan skim J akan berkhidmat dengan lebih tekun menghasilkan produktiviti yang tinggi dan outcome memenuhi kehendak pelanggan dan rakyat. -sumber facebook kppa...

info terkini dari laman web jpa... perkeliling sistem skim baru perkhidmatan awam bil. 11/2011 sudah keluar. boleh semak dlm laman web jpa


1 comment:

  1. wahhh.... tekun kak isda baca pekeliling yer... nice...

    ReplyDelete