Klik sini...

Waktu Solat

Friday, May 3, 2013

Pilihlah calon2 yang terbaik bg pilihan raya pru ke 13..

kalau masa nk nikah dulu.. mesti ramai yang lakukan solat istikarah... mohon petunjuk kepada allah supaya ditetapkan hati dan dipermudahkan utk membuat pilihan calon suami atau isteri... Dan...


Kalau tak pasti atau tak yakin siapa yang akan dipilih sebagai wakil rakyat utk pru ke 13 pada 5 mei 2013...


berikut adalah saranan...  buat solat istikharah.. mohon petujuk kepada Allah...


"Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".

(sebutkan urusan yang dimaksudkan di tempat yang bertitik).


serahkan segala urusan kepada allah dan yakin dengan pilihan. insya allah...


selamat menunaikan tanggungjawab... 


saya sayang malaysia....





1 comment:

  1. aminnn... smoga kerajaan yg bakal mentadbir Malaysia adalah yg terbaik..

    ReplyDelete